RSS

Tinklaraštis "Į SVEIKATĄ" - apie sveikatą ir sportą

VU Sveikatos ir sporto centro tinklaraštis apie sveikatą ir sportą

Sveikatingi palinkėjimai pirmakursiui

Tu jau studentas, nors kartais dar ir sunku tuo patikėti, ypač iš ryto, atsibudus, kai mėgini susigaudyti, kas esi ir kur esi dabar. Studentas! Daug laisvės, naujų žmonių, susipažinimų, nuotykių. Naujų atsakomybių, naujų nerimų – bet apie tai turbūt mažiausiai kol kas norisi galvoti. Ir šiaip, kai tau devyniolika, dažniausiai atrodo, kad esi nemirtingas ir nepažeidžiamas.

Beveik toks ir esi – nes taip jautiesi –  nesinorėtų to pojūčio sumenkinti, nenoriu gesinti įkarščio su bambekliškais patarimais ar nurodymais – taigi, ką tik suvokei, kad turi tiek laisvės. Norisi tik draugiškai duoti keletą patarimų-palinkėjimų, į kuriuos atsižvelgsi tiek, kiek norėsi – bet kad laikydamasis jų, turėsi dar daugiau energijos studentiško gyvenimo pradžiai – tai tikrai galiu pažadėti.

Mityba?

Labiausiai gyvenimas verčiasi tiems, kas iškeliavo iš tėvų namų ir apsigyveno bendrabutyje ar nuomojamame bute. Visą dienos veiklos (taip pat ir maitinimosi) ritmą tenka kurtis savarankiškai, šalia nebėra  pietumis ir vakariene pasirūpinančios mamos. Labai didelė tikimybė, kad mintys apie maistą ir jo kokybę tikrai bus ne pirmoje ir ne antroje vietoje, kai aplinkui tiek veiksmo. Sena studentų išmintis sako, kad nėra to blogo, ko nesuvalgytų studentas,  o klasikinis studentiškas patiekalas – keptos bulvės su daug pomidorų padažo – kažkaip iš mados neišeina, nors jį ir bando išstumti kitokie gėriai, kaip bulvių traškučiai prie neišvengiamo (?) alaus. Pasekmės ateina gerokai vėliau, bet galvoti apie tai dabar kažin ar norisi.

Ką gali daryti neapsisunkindamas? (Būkime atviri – tikriausiai kalorijų neskaičiuosi ir detalaus valgiaraščio nesudarinėsi).  Visai neturi laiko papietauti? Skirk tik truputėlį laiko – prisimink nusipirkti ir įsimesk į krepšį kefyro poką, obuolį, bananą, morką, javainį ar riešutų – tai išgelbės  nuo urzgiančio skrandžio ar desperatiškų paieškų KĄ ČIA SURIJUS?, kurios neretai gali baigtis bulvių traškučiais ar šokoladuku. Įsidėk gertuvę su vandeniu ar termosą su arbata – neprireiks ieškotis vaisvandenių. Užsibrėžk rasti būdą, kaip bent kartą per dieną suvalgyti šilto maisto (geriau virto nei kepto).  Net ir tokios nedidelės pastangos padės turėti pakankamai kuro ir galbūt neužgyventi rimtesnių ligų.

Poilsis?

Kur jau čia ilsėsiesi, jei tiek visko įdomaus ir verto dėmesio, jau nekalbant apie studijų užduotis. Visgi turbūt esi pastebėjęs, kad išmiegojusiam žmogui pasaulis gerokai šviesesnis ir problemos gerokai paprastesnės atrodo, nei po poros bemiegių naktų, kokios jos turiningos bebūtų. Taigi, paskaičiuok savo miego  valandas ir nelauk, kol iš nuovargio niekas nebedžiugins ir atsėlins pervargimas ar net ir kokia depresija. Laiko planavimas, tinkamas prioritetų susidėliojimas – ugdykis šiuos įgūdžius, pravers labai ir apsaugos nuo “važiuojančio stogo” sindromo.

Fizinis aktyvumas?

Net jei turi suformuotus fiziškai aktyvaus gyvenimo įpročius, į naują gyvenimo etapą juos perkelti ne visad paprasta. O jei jų neturi? Turbūt žinai, kad tinkamas judėjimo užtikrina geresnį bendrą atsparumą – padeda atlaikyti užgriūvantį stresą, suvaldyti naujoves, palaikyti pozityvų nusiteikimą, gerą nuotaiką. Visgi, viena yra žinoti, kita – realiai rasti būdų (ir norėti!) į kiekvieną savo dieną įnešti bent šiek tiek fizinės veiklos. Labai svarbu, kad veikla, kurią pasirinksi džiugintų: jei mėgsti važinėtis dviračiu, bet nepakenti treniruoklių salių ar bėgimo, tai ir rinkis tai, ką mėgsti. Esi vienišius – bėk pabėgioti, Saulėtekio miškeliuose puikūs keliukai, ar susirask masines orientavimosi varžybas. Nori sportuoti grupėje, susirasti naujų draugų – ieškok  veiklų salėse, žygeivių klube, burk komandą. Galiausiai, jei visai visai  neturi laiko – gaudyk visas mažas galimybes pajudėti: lipk laiptais, o ne važiuok liftu; išlipk pora stotelių anksčiau  iš troleibuso ir sparčiai prasieik; padaryk keletą linksmų  tempimo pratimų per pertrauką tarp paskaitų, tuo užkrėsdamas ir draugus.

Kaip rimtai bebūtum nusiteikęs studijuoti – visgi sėkmingam startui labai noriu palinkėti nepamiršti, kad studijuoti į universitetą įstojo ne tik galva, bet ir visas tavo kūnas.

0
0

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Rašykite mums: sveikata.sportas@ssc.vu.lt