RSS

Tinklaraštis "Į SVEIKATĄ" - apie sveikatą ir sportą

VU Sveikatos ir sporto centro tinklaraštis apie sveikatą ir sportą

Sportas ir maistas. Kaip maitintis sportuojant?

Maisto produktų kaina esamu metu neabejotinai lemia Lietuvos gyventojų maisto produktų pasirinkimą ir mitybos įpročius. Nepaisant to, prekyboje galima rasti pigesnių daržovių ir vaisių (kopūstai, morkos, salierai, obuoliai, žalialapės daržovės ir t.t.).

Skonis ne mažiau svarbus pasirenkant maisto produktus vartojimui. Vien valgant tai, kas skanu, sunku formuoti tinkamus mitybos įpročius. Visgi, po intensyvių sporto pratybų suvartojus saldų baltymų ir angliavandenių turintį pieno kokteilį, jis nepakenks, o priešingai, paspartins raumenų atsigavimo procesus.

Verta atkreipti dėmesį ir į tai, kad sportuojant rekomenduojami individualūs mitybos ypatumai priklauso nuo daugelio veiksnių: fizinio krūvio pobūdžio, trukmės, keliamų sportinių tikslų. Tačiau bazinė, sveikatai palanki mityba turi būti tokia, kada kelis kartus per dieną vartojama grūdinių produktų (dažniau rinktis pilno grūdo, neapdorotus gaminius), šviežių daržovių ir vaisių (bent 400-500 g per dieną). Reikia nepamiršti baltymų, nepakeičiamųjų aminorūgščių, esančių liesoje raudonoje mėsoje (pavyzdžiui, liesa jautiena), paukštienoje (vištiena, kalakutiena be odelės), žuvyje, pieno produktuose (neriebus pienas, varškė, jogurtai, sūriai), ir jais maisto racioną papildyti kasdien ar rečiau.

Mityboje dalį vartojamos mėsos galima pakeisti ankštinėmis kultūromis (pupelės, avinžirniai ir pan.). Baltojo cukraus, saldumynų, konditerijos gaminių, gyvūninės kilmės riebalų vartojimas turi būti saikingas. Pastaruosius būtina keisti augaliniais aliejais. Būtina per dieną išgerti pakankamą vandens ir gėrimų kiekį, laikytis optimalaus mitybos režimo, valgyti 5-6 kartus per dieną tuo pačiu metu ir pan. Siekiant išvengti kai kurių medžiagų trūkumo mityboje, sportuojant rekomenduojama vartoti maisto papildus.

3
1
vortex_system_user_83.181.24.236:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_likes:
3
vortex_system_user_84.15.184.118:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_user_88.118.167.173:
a:2:{s:5:"liked";s:5:"liked";s:8:"disliked";s:10:"nodisliked";}
vortex_system_dislikes:
1
vortex_system_user_84.46.249.50:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}

4 Comments

  1. Apranga sportui Atsakymas

    Sportuojant ar tiesiog reguliuojant savo mitybos balansą būtina atminti vieną taisyklę, kad ryte reikia sočiai pavalgyti angliavandenių turinčio maisto, per pietus baltyminio-angliavandeninio maisto, o vakare baltyminio. Bet visa suvartojama energija turi būti išnaudota. Tad valgykite tiek, kad energijos kiekį, kurį gausite iš maisto, būtų sunaudota. P.S. esu girdėjusi, kad vakare, vardan geresnio virškinimo, reiktų valgyti nedidelį kiek angliavandenių, ar tai tiesa??

  2. daivux Atsakymas

    Sveiki. Praktiškai visas mano maistas sportuojat yra sudarytas pagal jūsų patarimus. Tik negaliu savęs prisiversti atsisakyti šokolado. Nors stengiuosi jo suvalgyti per savaitę tik porą kartų vis tik jaučiu graužatį, kad esu silpnos valios ir visiškai negaliu jo atsisakyti..

  3. Papildai sportui Atsakymas

    Aš sutinku su viskuo, kad sportuojant – maistas turi būti pirmoje eilėje. Juk maistas – mūsų jėgų ir energijos šaltinis. Jis turi būti subalansuotas taip, kad mums suteiktų tik teigiamą vertę. Tačiau priklausomai nuo to, kaip intensyviai užsiimate sportine veikla. Jei tikrai aktyviai užsiimate sportu, tikėtina, kad iš maisto medžiagų visko, ko reikia sportininkui, negausite. Tuomet gelbsti papildai sportui, kurie yra subalansuoti specialiai sportuojantiems, aktyvia veikla užsiimantiems žmonėms. Kiekvienas papildas sportui turi skirtingą paskirtį. Vieni papildai sportui skirti vartoti prieš treniruotę, kad suteiktų daugiau jėgų atliekant įvairius pratimus, kiti sporto papildai skirti vartoti po treniruočių, kad padėtų sportininko raumenims atsipalaiduoti ir t.t. Svarbu suprasti, ko Jums reikia ir ko norite. Tuomet išsirinkti tinkamą papildą sportui ir sėkmingai siekti savo tikslų.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Rašykite mums: sveikata.sportas@ssc.vu.lt