RSS

Tinklaraštis "Į SVEIKATĄ" - apie sveikatą ir sportą

VU Sveikatos ir sporto centro tinklaraštis apie sveikatą ir sportą

Mitai apie mitybą

Taisyklinga mityba – trys vienodo dydžio porcijos per dieną

Jei jūsų svoris normalus, galite valgyti ir tris kartus per dieną. Tačiau jei turite viršsvorio, retai valgydami labiau išalksite ir, galiausiai, prisėdę prie stalo suvalgysite daugiau nei reikėtų. Organizmui vienu kartu reikia tik tam tikro kiekio maistinių medžiagų, o papildomos kalorijos virsta riebalais. Taigi, jei tarp trijų valgymų pasimėgausite dvejais ar trejais užkandžiais, pasisotinsite mažesnėmis porcijomis ir organizme nesikaups nereikalingų riebalų.

Maistas, turintis daug angliavandenių, bet mažai riebalų, padeda numesti svorio

Dažnai renkamės valgį, kuriame gausu angliavandenių, greičiausiai ir lengviausiai suteikiančių energijos, tačiau neilgam. O valgydami mažai riebalų turintį maistą, greitai išalkstame taip suvartodami daugiau angliavandenių nei jų iš tiesų reikia.  Atsiminkime, kad per didelis angliavandenių kiekis virsta riebalais.

Turiu griežtai laikytis savo mitybos plano

Turbūt niekas neturi valios griežtai laikytis mitybos susikurto sveikos mitybos plano. Kartais mes tiesiog norime suvalgyti „nesveiko maisto“ ir praleisti suplanuotą mankštą ar sporto treniruotę. Nekankinkite savęs mažai valgydami ir be saiko sportuodami, geriau pradėkite nuo to, ką galite padaryti iki galo. Jei kartais plano tiksliai ir nesilaikysite, pavieniai nukrypimai nepakenks. Svarbu, kad kryptingai siektumėt savo tikslo!

Reikia skaičiuoti kiekviena kaloriją

Kalorijų skaičiavimas nėra toks svarbus. Kuo labiau kontroliuojame mitybą, tuo sunkiau siekti tikslo. Turėtumėte skaičiuoti porcijas, o ne kalorijas.

Jei taisyklingai maitinatės, maisto papildai nereikalingi

Kuo mažiau valgote, tuo labiau trūksta kai kurių maisto medžiagų. O jei ir sportuojate, maisto medžiagų organizmui reikia dar daugiau. Kartais organizmui trūksta vitaminų ir mikroelementų (magnio ar kalcio), reguliuojančių raumenų darbą. Jei nutarėte lieknėti žiemą ar artėjant pavasariui, vartoti polivitaminus vis tik reikėtų.

Turėtumėte gerti vandenį tik tada, kai jaučiate troškulį

Jūsų kūnui reikia daugiau skysčių negu jis apie tai „praneša“. Vartodami daug skysčių, mažiau suvalgysite ir anksčiau pasijusite sotūs, bei jausitės darbingesni. Vandenį patariama gerti mažais gurkšneliais visos dienos eigoje, kad vanduo geriau pasisavintų ir atliktų savo funkcijas, o ne iškart pasišalintų iš organizmo.

6
1
vortex_system_user_83.171.5.35:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_likes:
6
vortex_system_user_87.247.102.37:
a:2:{s:5:"liked";s:5:"liked";s:8:"disliked";s:10:"nodisliked";}
vortex_system_dislikes:
1
vortex_system_user_82.135.238.2:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_user_62.80.253.2:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_user_88.119.156.123:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_user_188.69.199.29:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_user_86.133.16.43:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Rašykite mums: sveikata.sportas@ssc.vu.lt