RSS

Tinklaraštis "Į SVEIKATĄ" - apie sveikatą ir sportą

VU Sveikatos ir sporto centro tinklaraštis apie sveikatą ir sportą

Lankstumo anatomija

Lankstumas. Aktyvus ir pasyvus

Lankstumas – tai gebėjimas daryti kuo didesnės amplitudės judesius. Jis skirstomas į aktyvų ir pasyvų. Aktyvus lankstumastai tokia judesio amplitudė, kurią pasiekiame savo kūno raumenų pastangomis. Pasyvus lankstumaskai atliekamas judesys arba išlaikoma tam tikra kūno dalių padėtis veikiant išorinėms jėgoms; tuomet kūno raumenys yra atpalaiduoti ir pasiduoda tempimui.

Nepersistengti ir nuolat lavinti

Kiekvieno žmogaus sąnario lankstumas yra specifinis ir priklauso nuo anatominio lankstumo – tai konkrečiam sąnariui galimas didžiausias paslankumas, priklausantis nuo šio sąnario sandaros ir jį stabilizuojančių raiščių bei raumenų. Bandant atlikti judesius didesne amplitude negu leidžia anatominis lankstumas galima destabilizuoti pati sąnarį ir padidinti traumų riziką.

Lankstumas turi įtakos žmogaus sveikatai, ypač stuburo, klubų, kaklo ir pečių lanko funkcijoms. Tyrimais įrodyta, kad prastas stuburo paslankumas krūtinės ir juosmens srityje gali sukelti stuburo sutrikimų. Lankstumas laikomas viena iš sparčiausiai blogėjančių žmogaus fizinių ypatybių.

Treniruotėmis galima šiek tiek veikti struktūrinius sąnario elementus, ypač kremzlinį audinį, kuris dėl didelio pasyvumo ir amžiaus kietėja. Atliekant didelės amplitudės judesius yra veikiamas kremzlinis audinys, jis pasiduoda išoriniams veiksniams, darosi elastingesnis, atsiranda galimybė didinti judesių amplitudę. Sąnarius tvirtinantys raiščiai pailgėja, didėja jų elastingumas.

Iš visų veiksnių, ribojančių lankstumą, labiausiai pasiduodantys poveikiui yra raumenys. Tempimas atpalaiduoja raumenis, didėja jų elastingumas. Be to, kuo labiau sustingęs raumuo, tuo lengviau jį sužaloti ar patempti.

Amžiaus ir lyties specifika

Lankstumo pratimus reikia atlikti gana dažnai; tai padeda gerinti lankstumą įvairiais amžiaus periodais ir jį išlaikyti iki vėlyvo amžiaus. Tačiau yra amžiaus periodai, kai lankstumas pagerėja – tai yra 6-10 metų ir 15-17 metų laikotarpiai. Per parą lankstumas kinta: rytą jis blogiausias, dieną gerėja, o vakare vėl prastėja.

Lankstumas priklauso ir nuo žmogaus  lyties: moterys lankstesnės už vyrus, mergaičių sąnarių paslankumas 20-25 proc. didesnis nei berniukų. Prieš pradedant lankstumo pratimus reikėtų atlikti gerą pramankštą, gerai įšildyti raumenis – tai pagerina lankstumą 10-20 proc.

16
3
vortex_system_user_158.129.128.32:
a:2:{s:5:"liked";s:5:"liked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_likes:
16
vortex_system_user_2:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_user_83.171.5.35:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_user_195.182.69.193:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_user_213.197.148.170:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_user_90.142.211.162:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_user_79.132.173.222:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_user_213.252.223.137:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_user_88.216.53.2:
a:2:{s:5:"liked";s:5:"liked";s:8:"disliked";s:10:"nodisliked";}
vortex_system_dislikes:
3
vortex_system_user_78.58.137.118:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_user_212.117.0.21:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_user_188.69.214.81:
a:2:{s:5:"liked";s:5:"liked";s:8:"disliked";s:10:"nodisliked";}
vortex_system_user_84.15.44.82:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_user_46.249.172.97:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_user_78.56.226.78:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_user_37.0.233.18:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_user_84.203.27.211:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_user_160.178.2.172:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_user_62.80.225.37:
a:2:{s:5:"liked";s:5:"liked";s:8:"disliked";s:10:"nodisliked";}
vortex_system_user_185.38.164.115:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Rašykite mums: sveikata.sportas@ssc.vu.lt