RSS

Tinklaraštis "Į SVEIKATĄ" - apie sveikatą ir sportą

VU Sveikatos ir sporto centro tinklaraštis apie sveikatą ir sportą

Darbą prie kompiuterio derinkime su mankšta

Sparčiai artėjanti, o kai kuriems jau ir prasidėjusi sesija norą kuo daugiau laiko leisti gryname ore pažaboja priversdama neatidėliojant kibti į mokslus. O tai paprastai reiškia ilgus vakarus ir bemieges naktis prie kompiuterio rašant rašto darbus ir ruošiantis egzaminams.

Ilgas sėdėjimas prie kompiuterio jau neišvengiamybė daugelio mūsų gyvenime, tačiau savo ruožtu primename, kad darbą prie kompiuterio ar kitą sėdėjimo reikalaujančią veiklą galima suderinti ir su sveikatai naudinga veikla.

Mankštinkimės ir sėdėdami

Atsiminkime, kad sėdėdami stengtumėmės stuburą laikyti tiesiai ir vertikalioj padėtyje, t.y. nepalinkdami į priekį ar atgal, o pečius vienoje linijoje. Taip sėdėdami neprisišauksime nugaros skausmų.

O kai pasijusime pavargę nuo sėdėjimo, darykime pertraukėlę ir lengvai pasimankštinkime:

Pasitempiame

Nuotraukos šaltinis: womanell.com

Nuotraukos šaltinis: womanell.com

Rankas lanku suneriame virš galvos.

Dešine ranka suimame kairės rankos riešą ir tempdami kairę ranką lenkiamės į dešinę. Išsitiesiame ir rankas nuleidžiame.

Tuomet vėl suformuojame lanką ir suimdami dešinės rankos riešą lenkiamės į kairę.

Turime jausti lengvą šono tempimą. Kojų nejudiname.

Pasisukinėjame

Rankas iškeliame aukštyn ir suneriame delnais į viršų. Stengiamės, kad rankos būtų ištiestos per alkūnes.

Lėtai, nesukant galvos, sukamės kairėn, paskui neskubant sugrįžtame į pradinę padėtį. Nuleidžiame rankas.

Pratimą vėl pakartojame, tik sukdamiesi į kairę.

Su kiekvienu pasisukime įsivaizduokime, kad sukimą atliekame nuo stuburo pagrindo. Galvą laikome tiesiai.

Atpalaiduojame raumenis

Dešinį petį keliame prie ausies.

Pasukame atgal, vėl sugrąžiname prie ausies ir nuleidžiame.

Tą patį darome su kairiuoju pečiu.

Paskui pratimą atliekame pakeldami ir sukdami abu pečius vienu metu.

Nepamirškime ir akių

Nuotraukos šaltinis: daronlarson.blogspot.com

Nuotraukos šaltinis: daronlarson.blogspot.com

O kai besėdint pavargsta ne tik nugara, bet ir akys – palepinkime ir jas:

Mirksėkime. Dažnas ir stiprus mirksėjimas atgaivins akis, žvilgsnis taps gyvesnis, žvalesnis.

Žvelkime į nosies galiuką, paskui į vieną tašką horizonte. Tai padės koncentruoti žvilgsnį. Dings akių įsitempimas.

Sukime akis ratu ir dešinės į kairę, tada – iš kairės į dešinę. Užsimerkime. Taip sustiprinsime akių ir akių vokų raumenis.

Smarkiai išplėskime akis ir keletą sekundžių nemirksėdami žvelkime į horizontą. Tada kuo stipriau užsimerkime. Pratimą pakartokime kelis kartus. Taip apsaugosime akis nuo ašarojimo bei paraudimo.

Glostykime akių vokus. Keliolika kartų didžiuoju pirštu nuo nosies link smilkinių švelniai perbraukime užmerktų akių vokus. Taip pašalinsime akių nuovargį bei įtampą.

7
1
vortex_system_user_188.69.211.140:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_likes:
7
vortex_system_user_85.206.22.204:
a:2:{s:5:"liked";s:5:"liked";s:8:"disliked";s:10:"nodisliked";}
vortex_system_dislikes:
1
vortex_system_user_217.39.7.41:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_user_90.138.161.117:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_user_5.20.37.96:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_user_62.80.243.127:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_user_193.219.12.71:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}
vortex_system_user_88.119.156.45:
a:2:{s:5:"liked";s:7:"noliked";s:8:"disliked";s:8:"disliked";}

4 Comments

  1. Pingback: Aktyvus sėdėjimas

  2. Reguliuojamo aukščio stalai - Liniuks Atsakymas

    Laba diena,
    kodėl nieko nėra kalbama apie stovėjimą? Mankštos yra gerai, bet vien tik jos ne padės. Reikėtų keisti savo darbo pozą: dirbti atsisėdus, atsistojus ir netgi pasivaikščioti.
    Dirbti atsitojus galima prie reguliuojamo aukščio stalų. Ir daugelį nugaros skausmų problemų tikrai išsprendžia.

  3. Rugile Atsakymas

    Tikra tiesa, bet manau, kad apie tai nekalbama, nes tik nedaugelyje įmonių yra galimybė dirbti kitoje padėtyje nei sėdint.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Rašykite mums: sveikata.sportas@ssc.vu.lt